dilluns, 1 de novembre del 2004

JClic

M'assebento per Barrapunto (què fort, no han estat capaços de publicitar-ho a les novetats d'Xtec) que ja s'ha alliberat el JClic, la versió en Java del clàssic Clic.

Novetats:
  1. la més important: permet importar les velles activitats al nou entorn (si no, quina feinada perduda!)
  2. com que corre sota Java és independent de la plataforma, per tant es podran veure les activitats tant sota Linux com sota Hasefroch
  3. està molt actualitzat. De fet fa molt de temps que està en fase de desenvolupamnet. Jo havia vist la demo que tenien a la web, fins i tot no fa més d'un mes que m'hi havia tornat a acostar i estava tot molt aturat. I ara s'ha alliberat amb els darrers avenços incorporats.
  4. els arxiu es desen com a zip que contenen un XML amb la informació pròpia de l'activitat i tota la resta d'arxius d'imatges, vídeos, so o animació.
  5. hi ha la possibilitat d'exportar a HTML i veure les aplicacions directament a pàgina web. És genial (una mica lent depenent de la connexió, però) perquè es carrega l'applet de Java i comences a veure la teva feina al navegador. La pega és que com lligues els resultats amb una base de dades per tal de reflectir els resultats de l'estudiant. Sembla que hi estan treballant, tanmateix.
Ahir a la tarda m'ho vaig descarregar tot (el JClic i el JClic author que crea les activiats i paquets) i ja vaig fer les primeres activitats. Van sortir a la primera.
Valoració global: 9'5

Inconvenient: Java necessita màquines que tirin i, coneixent el parc de maquinari obsolet que tenim, es pot alentir bastant el llançament del nou JClic