dissabte, 12 de juny del 2004

LaTeX sota Linux

Avui he volgut veure com va LaTeX sota Linux. Ja fa temps m'havia instal·lat el paquet rpm de Mandrake per LaTeX sense ni saber com anava. I avui que en sé una mica més, des del meu ordinador, he entrat a Linux i he mirat què hi tenia. Hi era tot: el LaTeX i el pdflatex, així que he fet un document molt senzillet des de l'emacs (ell solet ha detectat que era un arxiu tex i m'ha mostrat una opció més de menú) i, tot obrint una consola i teclejant
latex arxiu.tex
he obtingut el fitxer arxiu.dvi. No tenia cap visor de manera que m'hi he instal·lat xdvi des del rpmmandrake i l'he vist d'allò més bé. A continuació he escrit a la consola
pdflatex arxiu.tex
i he obtingut ràpidament arxiu.pdf que, un cop obert, oferia el magnífic aspecte de sempre.

Aleshores me n'he anat a la partició de window$ on m'he instal·lat el TeXnichscenter i el MiKteX i he recuperat una plantilla que he copiat a la partició Linux i l'he passat directament a pdf: un èxit. Sembla que per defecte ja tinc tots els packages necessaris instal·lats i el pdf m'ha quedat exactament igual de bé que sota win.

Ara ja puc treballar indistintament sota qualsevol dels dos sistemes operatius. I win em servirà per descarregar packages que em faltin.