dissabte, 27 de març del 2004

Estic escrivint aquest post des del Mozilla Firefox 1.5 que m'acabo de descarregar del lloc de softcatalà. Fa 5 minuts que hi treballo i ja m'agrada.

Ja m'agradava el Navegador 7.0, però des que pel Nadal vaig fer neteja del disc dur no me l'havia tornat a instal·lar. I sempre pensava que quan no tingués feina m'instal·laria el Mozilla 1.4 que tinc en un cd d'Xtec. Però no ho feia mai perquè em reca tornar a omplir el disc dur de l'ordinador amb programes que acabo que, moltes vegades, no faig servir.

Però ahir vaig veure que s'havia alliberat la versió Firefox del Mozilla que no inclou ni Composer ni programa de corrreu. Hi havia un parell de posts que deien que era molt petit (l'instal·lador només té 6'37Mb) i, sobretot molt ràpid. I vaig pensar: demà dissabte al matí, si tinc un moment (que he tingut, perquè plou i fa mandra de sortir) me'l baixo i me l'instal·lo. I tal dit, tal fet. Ha trigat una miqueta en baixar (la meva connexió per mòdem de 56K mai no supera els 40) però com que anava fent altres coses ni me n'he adonat. En acabat he fet una neteja de disc dur i una defragmentació (necessària per Windows com el pa que menja) i au, a posar-hi el Firefox.

I ja hi som. És realment més ràpid que l'IE que uso (o potser dir usava?) normalment i no hi té res a envejar. M'ha importat tots els Preferits sense problemes (amb el Navegador alguns no funcionaven) i el que trobo més interessant és el sistema de pestanyes, més ràpid que obrir finestres noves.

Sembla que no té problemes amb Java (veig la mateixa finestra d'edició del Blogger que amb l'IE i acabo d'obrir una de les meves Ajudes visuals) ni amb PDF (m'acaba d'obrir un document) així que probablement em passi al Firefox. M'agraden fins i tot les icones.