dilluns, 8 de març del 2004

8è aniversari!!

Avui és el meu 8è aniversari en el món d'Internet. Fa vuit anys, tal dia com avui, em van donar el meu nom d'usuari i contrasenya d'Xtec, amb la qual cosa tenia accés a una bústia de correu i, de forma gratuïta, a Internet.

Encara recordo la primera vegada que m'hi vaig connectar. Corrien els ordinadors amb el Windows 95 i ens enviaven, junt amb la carta de benvinguda (que encara conservo) un disquet amb un navegador Netscape, un client de correu (crec que era Eudora), un d'FTP i alguna cosa de Telnet que mai vaig saber fer anar. També hi havia un Winsock perquè el Win no el duia de sèrie i calia instal·lar-lo.

Teníem un mòdem extern i calia moure l'ordinador fins a prop de la presa de telèfon per connectar-hi el mòdem. Nimngú havia pensat en posar una presa prop de l'ordinador.

La primera connexió va ser emocionant. El primer correu el vàrem enviar a un periodista de El País, Antonio Espejo, amic de la Trini. I quan ens contestà la felicitat fou màxima. Hi havia tan poca gent amb adreces de correu que a Xtec hi havia un directori amb noms i adreces. Mai més hi ha tornat a ser.

Les primeres pàgines web eren màgia pura: estaven plenes d'informació i eren molt senzilles. La majoria en anglès, perquè aquí era la novetat i molt poca gent en sabia res. Però valia la pena navegar perquè s'hi trobaven moltes coses i era molt ràpid. No hi havia tantes pàgines comercials però sí d'educatives i no t'ho acabaves. I com que connectar-se era difícil desàvem moltes pàgines en disc per veure-les després offline.

I que he fet en aquests 8 anys?

Molt aviat vaig aconseguir una pàgina web a Geocities i hi vaig començar a penjar coses. Ara que els meus interesos aleshores no eren exactament els mateixos d'ara i el contingut era molt diferent. El correu electrònic l'he anat fent servir, però sempre m'ha semblat com el telèfon, no dona massa joc.
El que sí m'ha captivat han estat les pàgines web. Quan vaig descobrir els fòrums els vaig trobar genials. Però res comparat amb els Blogs, la darrera adquisició al camp de la comunicació.
I es que no ens ho acabarem.

Espero que ens les propers 8 anys hi torni a haver encara més novetats aprofitables.