diumenge, 14 de desembre del 2003

Tinc un winmòdem i no puc connectar-me a Internet sota Linux.
Que què és un winmòdem? Doncs un mòdem intern el fabricant del qual va comprar el drivers per a Windows però no es molestà en fer el mateix per a Linux. De manera que sense drivers no hi ha connexió a Linux.

Però alguns linuxaires benintencionats han fet alguna feina en aquest camp, així hi ha, fins i tot, una empresa (sembla que la cosa dona feina i pot donar algún dineró) que els ven a preus mòdics.

Però jo buscant a la Xarxa i a les llistes vaig trobar una versió beta dels drivers en format de paquet de Mandrake. M'el vaig baixar i ahir me'l vaig instal·lar. I després de carregar-los i mirar el maquinari, sorpresa! apareixia llistat el mòdem. Així que, més content que un gínjol, m'instal·lo el Kppp (el programa de connexió a Internet), me'l configuro pel mòdem i per la trucada a wanadoo i, finalment faig la trucada.

Però, oh desilusió!. No truca. Puuuuuuf.

En fi, un altre repte per al nostre superheroi, que quan en torni a tenir ganes s'hi tornarà a posar.

Siguem positius: ara em reconeix el mòdem, cosa que abans no passava.