dissabte, 20 de desembre del 2003

Quanta
Quin gran invent: ahir volia començar a traduir un tutorial del Moodle per a profes i, des de Linux, mirava quins editors d'HTML hi havia. Vaig veure el Mozilla, l'OO i un que no em sonava de res: Quanta. Els meus seguidors i seguidores ja deuen saber quin vaig triar, oi?. Efectivament, el desconegut Quanta.

I vet aquí quina sorpresa quan obro el document ja fet amb el programet desconegut i veig un potent editor de llocs web. Recorda una mica el Dreamweaver per la cosa del projectes, la llista d'arxius relacionats, etc. (tot i que també apareixen a Frontpage) però la diferència està en què NO és WYSYWG, només veus codi. Però tocant una icona, i amb una velocitat sorprenent, et proporciona una visualització prèvia amb Konqueror. Treballes en codi però ràpidament veus el resultat al navegador.

Però no acaba aquí la cosa. Mirant, mirant he trobat la possibilitat de canviar la DTD del document per defecte (que és HTML) per XML o Docbook. I ho he provat. I ha funcionat: he fet un minidocument sgml amb la DTD de Docbook, que vol dir que quan vas per escriure una etiqueta, només posar <ja t'apareix un llistat de possibles etiquetes, escrius una lletra i et retalla la llista a les etiquetes que comencen per aquella lletra; la selecciones, fas intro i t'escriu l'etiqueta i la que tanca.

Això és precisament el que estava intentant amb Emacs però no hi ha hagut manera. El màxim a què m'hi he acostat ha estat que aparegués al menú la possibilitat d'escriure etiquetes, però mai la DTD de Docbook. I mira que ho he intentat; fins i tot em vaig baixar el "mode sgml" i me'l vaig instal·lar, però no me n'he sortit. Crec que deixaré Emacs i treballaré amb Quanta: un és autodidacta, però no masoca.