dissabte, 20 de desembre del 2008

Actualització a Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

Com que des d'ahir a les 15 h torno a ser persona, he aprofitat els primers moments d'humanitat per fer una cosa que tenia aparcada de feia temps: actualitzar el meu Ubuntu 8.4 a 8.10. En les versions d'Ubuntu la primera xifra indica l'any (8 per 2008) i la segona el mes (10 per octubre), això vol dir que portava un parell de mesos de "retard". No eś que passi res, però m'agrada no deixar passar massa temps entre la darrera versió estable d'una aplicació i la que tinc instal·lada, cosa que també és vàlida per a Moodle. Tampoc cal exagerar i córrer a instal·lar una nova versió el mateix dia de la publicació, com els estofats, les versions cal deixar-les refredar una mica per a què millorin el sabor/estabilitat.

M'estranyava que el propi sistema no m'avisés de l'actualització, així que vaig remenar una mica per l'ordinador i a can google i de seguida vaig trobar la paraula màgica: Alt+F2 obre un programet per executar aplicacions, una interfície humana de la línia de comandaments, vaja, on només cal escriure update-manager -d i dir a tot els que ens demana que sí, que endavant. Ara bé, cal tenir molta paciència o anar-se'n a fer una altra feina (jo me n'he anat a la plaça, a comprar) perquè tot i que l'instal·lador anuncia que trigarà un 40 minuts la realitat supera a la ficció i se'n va tranquil·lament al parell d'horetes. Ahir a la nit ho vaig començar i en vista que no acabaria, vaig plegar i me'n vaig abnar a dormir, però avui, amb l'avís ben present, m'ho he pres amb calma i he deixat la màquina soleta i treballant.

Els resultats encara no els tinc tots presents, però el que és segur és que ara ja em puc plantejar la instal·lació de l'OpenOffice 3 de qui tothom en diu meravelles. Seguirem informant.