dimecres, 24 de desembre del 2008

Any nou, Moodle nou

Ahir vaig recollir la bossa de la Moodlemoot i en Dani ja m'ho va dir: han canviat radicalment l'aparença de la web de moodle. Jo hi havia entrat dilluns a veure els fòrums i tot era igual, per això em va sorprendre no haver vist res, però en Dani va dir que era d'ahir mateix.



I, efectivament, em Martin ho ha anunciat a les novetats del lloc i diu que, tot i que no està del tot acabat, s'ha decidit a canviar-li el tema al lloc, ara és el tema Moodle2. Com sempre, els temes originals de Moodle (tret d'aquell horrorós "maderito") sempre han estat llisos, senzills i agradables. Aquest segueix en la mateixa línia i sembla que l'Urs d'unodo (el moodlepartner alemany) li ha donat una bona empenta.

La primera plana queda molt "web2puntzero" amb tots els elements a un clic i unes icones grans i clares. Un cop identificat és fàcil, a través dels menús desplegables del capdamunt que recullen i organitzen l'espai, accedir a tots els raconets de la web. M'ha agradat en especial el desplegable El meu Moodle on surt la llista de cursos on estic inscrit.

Pel que fa a l'interior dels cursos sembla que tenim un problema. El tema consta de dues columnes: una ampla a l'esquerra amb el contingut del curs (l'antiga columna central) i una columna dreta estreta. Si un vol posar un bloc de la columna dreta cap a l'esquerra aleshores apareix una disposició ben estranya: la columna esquerra ampla amb el contingut del curs i dues columnes estretes a mà dreta. Suposo que ho acabaran d'arreglar perquè si no acabarem tenint una columna dreta estreta i molt llarga.

Si fins ara m'agradava Moodle, ara encara m'agrada més :-)