dijous, 8 de maig del 2008

Enquestes a Moodle

Fa molt de temps, potser anàvem per la versió 1.4 de Moodle, vaig provar d'instal·lar un mòdul d'enquestes i vaig posar-ne un anomenat Questionnaire. No va acabar de funcionar mai del tot, feia preguntes, però me les perdia i no acabava de desar-me tots els canvis. Resumint: vaig abandonar-lo.

Però ara, immers en aquest programa de millora en què em trobo, volia un mecanisme que em permetés fer enquestes des del propi Moodle de manera ràpida i eficient. Així que vaig anar a la bossa de mòduls i vaig estar mirant qel que hi havia. Em va cridar l'atenció que seguia sortint Questionnaire, però amb versions per a les diferents versions de Moodle.

Aprofitant que tinc una 1.9 preparada per l'estudi vaig pensar instal·lar-lo. Cinc minutets de feina i ja el tenia corrent, en anglès, això sí. De manera que vaig buscar per moodle en català si hi havia res i, en efecte, un noi de les Balears n'havia fet una traducció que l'autor del mòdul va dir que publicaria, però que no hi és. Així que me la vaig baixar i la vaig instal·lar. Probablement ha quedat endarrerida perquè hi manquen cadenes per traduir (o ha crescut el mòdul). en qualsevol cas l'estic acabant de traduir i quan ho tingui ho publicaré.

És un mòdul molt potent, que, ara sí, funciona, i que de manera intuïtiva permet fer enquestes anònimes o no, a profes o a estudiants o a tothom, amb diferents tipus de pregunta (V/F, opcions múltiples, desplegable, botons, ...), seguint una plantilla i, el més interessant, que guarda les dades a la BD de Moodle d'on els savis saberuts me les podran recuperar i guarnir ;-)