dimarts, 17 d’abril del 2007

Moodle en local

Des que havia actualitzat el sistema operatiu al Service Pack 2 de UindousIcsPe que no em funcionava el Moodle en local. Si seguiu aquesta bitàcola amb una certa assiduïtat, m'haureu vist escriure sobre WOS (Webserver On Stick) un paquet que inclou Apache+PHP+MySQL+ extres (phpmyadmin, etc).

Arrencant un únic executable, el wos.exe, s'engega un servidor web en local, amb l'avantatge que es pot tenir en un llapis USB o en qualsevol carpeta dels Meus documents. Això permet, entre altres coses, tenir un Moodle corrent en local juntament amb qualsevol altre programari que necessiti un servidor PHP per funcionar (joomla, drupal, mediawiki, etc). Ocupa poc espai i és molt efectiu.

Dons bé, des del passat febrer, que va ser quan em vaig actualitzar al SP2, que no aconseguia arrencar Apache. Arrencava WOS, Apache també arrencava, després el servidor MySQL, però immediatament s'aturava l'Apache i només corria el MySQL. Com que abans no tenia aquest paquet, vaig pensar que es devia a alguna col·lisió amb el Firewall de uindous o qualsevol altra mesura (innecessària) de seguretat que incorpora uindous. Com sempre, la manca de temps i dedicació deixava el tema aparcat a l'espera de millor ocasió.

Aprofitant que avui l'informàtic de la casa m'ha actualitzat la màquina de la feina, li he comentat el problema, perquè allà em passava el mateix. Ha tret del tot el firewall, però ha seguit donant el mateix problema. Aleshores, amb una paciència encomiable, ha analitzat la finestreta DOS d'Apache i ha vist un missatge d'error. L'ha buscat a Google (on, si no?) i ha trobat la solució: algú s'hi havia trobat abans i la causa era que Apache comparteix el port 8080 amb l'Skype. Tatxan!

Hem tancat l'Skype i vet aquí WOS funcionant a ple rendiment; he estat a punt de petonejar-lo, pobre noi. Ara, des de casa, he repetit la tancada d'Skype i torno a tenir el Moodle funcionant en local.

Després ho he entès tot: va coincidir en el temps la instal·lació d'Skype i l'actualització del SP2 i una cosa em va ocultar l'altra. Jo seguia una sola "via d'investigació" i, com ha quedat ben palès, no se n'ha de descartar mai cap altra.