diumenge, 3 de juliol del 2005

SciTE


L'altre dia em vaig baixar un editor de codi font lliure anomenat SciTE. És molt semblant al Bloc de notes, però molt més potent, és clar.
És capaç d'obrir tota mena de fitxers de codi, des d'html fins a tex, passant per php, vb, etc. No te'ls acabes.

Com que és de codi lliure algú ja l'ha traduït al català i només canviant un fitxer per un altre ja tenim la interfície en el nostre idioma. Recorda bastant a Arachnophilia però sense macros, aquí t'ho has de manegar tot solet (i saber codi, és clar).

A part de per editar codi font, em sembla que em serà útil per editar aquells fitxers que amb el Haselfroch icspé no hi ha forma humana de canviar l'extensió. Tant important que és això i no hi ha manera. Ahir mateix, vaig canviar l'index.htm del meu lloc web a index.html i així afegir-me a la campanya contra les patents de programari i des d'SciTE va ser senzillíssim. Ni se m'acut com ho hagués hagut de fer sense el programet.