dilluns, 4 de juliol del 2005

Debian sarge

Em vaig comprar la revista TodoLinux on venia, de regal el DVD amb la distro debian sarge. D'entrada molt interessant per la quantitat de paquets que duu, i tots interessants: Scribus, un programa de compaginació i creació de revistes, etc, Quanta l'editor d'html i altres llenguatges (xml, docbook,etc) i una infinitat més.

Em vaig animar i vaig pensar: per què no instal·lar un debian en lloc de Mandriva al meu ordinador? Tots el paquets que pugui necessitar els tindré al dvd i no caldrà connexió a Internet (el meu mòdem no és reconegut per cap Linux).

Així que avui, mentre anava al metro, m'he llegit les explicacions per instal·lar-lo. I no m'ha agradat gens. Tot i que, segons l'autor de l'article, han millorat molt l'instal·lador i el reconeixement de maquinari, la cosa no queda massa clara. Tampoc el particionat (que és la part més delicada de la instal·lació perquè et pot engegar el vindous a can pistraus i no instal·lar-te res). Sembla que no és gens fiable.

Total, que m'he refredat una mica. Em sembla que primer ho provaré amb una altra màquina no tan "sensible" com la meva i quan ho tingui més clar potser m'hi poso.
Encara que pensant-ho bé: per què no Mandriva? Si el vull per provar programari de codi lliure que no va amb Haselfroch (LyX, Kile o el mateix Scribus) tant se me'n dona una distro o una altra i Mandriva el tinc més per la mà (i és MOLT senzill d'instal·lar).
Em sembla que m'ho rumiaré durant l'estiu i al setembre faré un pensament.