diumenge, 19 de setembre del 2004

Me n'he sortit !!

Si, amiguets i amiguetes, el nostre heroi, o sigui jo, ha actualitzat el Moodle de la versió 1.1.1 (i no de la 1.2 com em pensava) a la 1.4.1 sense cap problema. I mira que n'hi haguessin pogut haver.
Repassem el llistat d'accions:
  1. vaig llegir-me molt ben llegida la documentació per fer l'actualització i vaig seguir totes les passes.
  2. vaig fer còpia de seguretat dels cursos i me les vaig desar a l'ordinador. Només un curs en va donar problemes, però l'endemà hi vaig tornar i no me'n va donar. Misteris de la informàtica.
  3. un altre misteri. La versió instal·lada era tan velleta que no permetia fer còpia de seguretat de la base de dades. Així que em vaig adreçar al servei tècnic del servidor (que per això paguem) i m'explicaren les accions a fer des del panell de control de mySQL. Però no va haver-hi manera. Es tractava de fer una exportació a SQL, un arxiu de tipus text amb tota la informació de la base de dades i que, si cal, es pot importar i reconstruir-la. Però es penjava. Penso que la BD és tan gran que en el procés es penjava el servidor, el servidor d'internet o un servidor de vostès. La qüestió és que em vaig quedar sense còpia de seguretat. Tot un risc.
  4. vaig baixar-me la versió 1.4 del Moodle, perquè ho anava fent a estonetes. Però just a principi de setmana surt la 1.4.1 amb bugs solucionats. Conclusió: pel mateix preu vaig tornar-me a baixar el Moodle, però la darrera versió, la 1.4.1. La vaig descomprimir i la tenia prepara en una carpeta per pujar-la.
  5. paral·lelament (i amb una mica de recança, digue-li canguelo) vaig esborrar tot el contingut de la carpeta /html. Bé tot, tot no: hi vaig deixar el config.php (que hauria de tornar a pujar) i la carpeta /lang amb els llenguatges (n'hi ha la tira i és molt lent de pujar). Només vaig esborrrar completament la subcarpeta /ca (corresponent al català-valencià-balear o com se n'hagi de dir) per pujar-la del tot.
  6. vaig començar a pujar arxius. No sé per què, però el LeechFTP que tants bons resultats em dóna normalment, em presenta problemes al pujar fitxers en aquest servidor, ja em va passar ara fa un any. Un altre misteri de la informàtica. Total, empipat perquè no hi havia manera que em pugés algun arxiu (càrrega no permesa!, no permesa a mi, a l'administrador del sistema, però què s'ha cregut?, màquina infernal!). Total que em vaig baixar el WS_FTP per instal·lar-me'l, però com que anava tant lent el vaig deixar treballant i vaig tenir temps d'anar-me'n a un altre ordinador on ja el tinc, tornar-me a baixar el Moodle, descomprimir-lo i pujar-lo.
  7. Havia penjat al directori arrel del lloc un index.htm per tal que, mentre durés l'operació, ningú no m'arrenqués el Moodle. I ara, amb un petit tremolor de cames i de mans, vaig esborrar-lo i vaig arrencar el sistema. Cap problema.
  8. Una alegria indescriptible m'envaí quan vaig veure que arrencava la pàgina del lloc (encara buida) i s'anaven succeint les pantalles fins arribar a la de login, vaig entrar-hi i, al reconèixe'm, em portà a la pàgina de configuració del lloc. Em demanava variables, les hi donava i anava actualizant els camps i les taules de la base de dades. Un cop llest (potser en total va durar mitja hora) ja tenia el lloc configurat tal i com jo el volia.
M'agrada Moodle. Ara només em queda experimentar i aprofitar les incoporacions de la nova versió. Continuarà.