divendres, 14 de novembre del 2008

Mahara ja parla en català

Malgrat les mil i una coses en què estic ficat, m'havia compromès amb mi mateix a traduir al català la interfície de Mahara i ahir a la nit la vaig acabar. Per interfície entenc allò que l'usuari veu en pantalla: els menús, els petits avisos, els aclariments, etc. Tot això ja està en català i del bo. Un company em va fer notar que normativament l'anglicisme portfolio s'havia de traduir per portafolis, com el portafolis eurepeu de llengües i m'hi vaig haver de tornar a posar.

Ara bé, queda una part no pas petita per traduir: les ajudes contextuals. Igual que a Moodle, on tocant l'interrogant groguet ens apareix ajuda específica sobre l'acció a fer, a Mahara apareix també el signe de l'interrogant, però blauet. Aquí, però, es tracta d'una finestreta que obre un script de Java del que Mahara en fa un ús intens, com ara el muntatge de les vistes a base d'AJAX on només cal arrossegar i deixar anar (drag and drop).

No crec que m'hi posi, ho deixaré per algun company/a i així no m'enduré jo sol la fama i la glòria ;-).

Si algú es vol descarregar el paquet d'idioma català molt aviat serà al git de Mahara a la carpeta lang (ara només hi ha l'en.utf8). Els més apressats, però, me'l poden demanar i els l'enviaré per correu.