dimecres, 20 de febrer del 2008

Actualització a Ubuntu 7.10

Al portàtil hi tenia instal·lada la versió 7.04 (la Feisty fotre, que li deia) i ja feia dies que tenia l'avís per actualitzar-la a la darrera, la 7.10 Gutsy Gibbon (qui els posa els noms??). Però no ho feia per mandra i una mica també per respecte (no arriba a por). És molt empipador tenir un sistema ben afinadet on tot funciona i haver-lo de canviar amb la possibilitat que hi hagi coses que deixin de funcionar.

Però ahir al vespre em vaig armar de valor, vaig deixar el portàtil davant el router perquè el senyal de la wifi fos immillorable i vaig iniciar el procés d'actualització. Un avís deia que es podia trigar des d'un parell de dies amb mòdem telefònic fins a un parell d'horetes. Jo no sé el que ha trigat perquè me'n vaig anar a dormir cap a la una i només hi havia una tercera part de fitxers baixats. L'he deixat treballant tota la nit i aquest matí tenia un missatge demanant-me què fer amb els paquets obsolets; li he dit que esborrés.

Però he vist que dins els obsolets n'hi havia del texlive, lo más plus de LaTeX. Quan ha acabat amb èxit el procés d'actualització he anat a veure què passava amb el texlive i he vist que havien desaparegut alguns paquets que jo pensava estaven instal·lats. De fet hi vaig instal·lar el texlive complet i no entenc perquè ha retirat determinats paquets, com ara els tipus de lletra cm-super.

Bé, després he anat al gestor de paquets i he reinstal·lat, suposo que amb la darrere versió. Em queda provar-ho i veure què passa. Em queda pendent el tema de ConTeXt a Linux, a veure si me'n surto (a win no hi ha hagut manera)