dijous, 1 de juliol del 2004

LyX

Tornem a la feina i tornen a escassejar els posts a la bitàcola.

M'he instal·lat el LyX a la partició de Mandrake i l'he estat provant. A mi, amb els programes em passa una cosa curiosa: em penso que han de fer el que jo penso que fan i no acabo de veure com van. Si, d'entrada, entrés a mirar què i com ho fan estic segur que els acabaria dominant abans. I si a més em llegís la documentació...Però jo tiro pel dret.

Això ve a tomb del LyX: em pensava que, com que edita LaTeX, funcionaria com el TeXnichs Center. I no. És un editor de textos que, un cop tens el fitxer en format .lyx, pots exportar-lo a LaTeX (extensió .tex), a pdf, a dvi, etc.
Hi he estat treballant tot el matí i he fet una exportació a pdf, un arxiu preciós, que he desat a la partició win per poder-la enviar per correu. Però quan he anat a veure com havia quedat el pdf sota win, gran deceptció: res a veure amb la vista que oferia sota linux. He d'esbrinar el per què.

Què he fet? He tornat a linux i l'he desat com a LaTeX i com a txt, per si de cas. Tornant a win l'he editat amb el TeXnichs, he fet algun arreglillo perquè no me'l passava i, finalment, he obtingut un pdf amb cara i ulls.
Conclusió: hi he de seguir treballant.