divendres, 7 de novembre del 2003

Finalment m'he baixat el Mandrake 8.2 per poder seguir el curs d'Xtec. Mandrake acaba de lliurar la 9.2 (la tinc gratis amb una revista) però no s'hi val, ha de ser la 8.2 que només es troba a Xtec, rediris i un lloc txec. Fortíssim: som l'avantguarda de què?.

I per altra banda em vaig baixar la Knoppix 3.3 i avui, per fi, l'he pogut provar. Encara ara al·lucino cogombrets.

Tret del mòdem que no detecta (tinc clar que és un winmòdem i no hi ha res a fer) la resta es configura sol; la impressora també es pot configurar i he imprès una pàgina de prova!. A més, té una pila d'aplicacions de KDE (moltes no sé ni què fan) i l'OpenOffice (he de mirar quina versió és).
Però el que m'ha deixat més parat és la facilitat amb què ell solet (és un live-cd) detecta tot, es configura i funciona, pràcticament amb el mateix temps que ho fa el Windows (i això que està tot configurat tot al disc dur!).

Crec que el futur de Linux, si es tracta de popularir-zarr-lo i fer-lo assequible al major nombre possible de persones, passa per distribucions d'aquest estil que, a més, es poden instal·lar al disc dur. [Però qui s'embolica, si tens el mateix al cd-rom?]