dimarts, 11 de novembre del 2003

.O.
..O
OOO

Què és això?, us preguntareu negitosos/es. És el símbol que es proposa per identificar els hackers. M'agrada la filosofia hacker, tot i que potser m'ha agafat una mica crescudet. Les idees bàsiques, però encara són vàlides per a mi, vegeu si no:
1.- el món és ple de problemes fascinants que esperen ser resoltos
2.- cap problema hauria de ser resolt dues vegades (tots els estudiants hi estaran d'acord;-)
3.- l'avorriment i la monotonia són dolents
4.- la llibertat és bona
5.- l'actitud no pot substituir a la competència, per això cal saber programar, cal cònèixer algun Unix i aprendre a fer-lo córrer, aprendre a fer anar la WWW i escriure codi html i, finalment, si no saps anglès, aprent-ne.

Anem per un parell d'exemples del punt 1. Ahir vaig estar tafanejant el Knoppix 3.3 i sembla estrany el que pot entrar en un Cd. Vaig veure, però, que l'OpenOffice que incorpora és l'antic, i jo volia veure el 1.1, el que desa en format XML. Ara que hi ha una pila de programets científics i matemàtics que déu-n'hi-do.

I avui he provat el Mandrake 9.2 i aquest sí que té l'OO 1.1. No m'hi he pogut entretenir per manca de temps, però promet. El que he vist és que tinc una pila de tractaments de textos: apart l'OOwriter hi ha l'Abiword, el Kwriter i encara algun més. També hi ha l'emacs, però aquest, de moment, es queda aparcat. El que em faria gràcia és algun TeX, ja miraré a veure què hi ha i si no el trobo, quan sigui gran i en sàpiga, me'n baixaré algun.