divendres, 19 de setembre del 2003

Quina setmana que deixo enrera! Amb prou feines he tingut esma d'obrir ni el correu i, encara menys, de publicar res aquí.
Però ara que arriba el divendres la cosa canvia i ja hi torno a ser.

Aquest matí, al "recreio", m'he trobat molts companys/es i he parlat sense parar. Moltes coses a dir i molt poc temps per a dir-les. Però ha estat molt profitós, n'estic molt content. En molt poc temps han sortit plans de treball pel futur: videoconferència, weblogs, xoops, ...

Però allò que més m'ha fet pujar l'autoestima avui ha estat l'arrencada del moodle. N'explico el procés:

1.- vam llogar un espai web (amb suport a php i mysql) i un domini en un servidor comercial. Preu ajustat i bon servei tècnic, però no per a individus.

2.- vaig baixar-me la darrera versió de moodle, la 1.1.1 que inclou millores, xats i no sé què més, la vaig descomprimir i la vaig pujar via ftp.

3.- el procés d'instal·lació només demana modificar l'arxiu config amb les dades del servidor, i és el que he fet aquest matí. Trucada al servei tècnic per aclarir-ho, pujada de l'arxiu i a partir d'aquí tot és pàgina web. Des de configurar l'administrador, les característiques del lloc, els cursos, els usuaris, etc. tot es fa via web.

Però el millor de tot és que ha funcionat a la primera!. Bé a la primera hagués pogut funcionar si no m'hagués equivocat escrivint i el ftp hagués pujat bé tots els arxius. Però un cop superats aquests petits esculls la cosa ha anat com una seda.
Així que quan vegi que alguna cosa no rutlla repassaré que no manqui cap arxiu al servidor.

Per cert que com que l'autor va més de pressa que els traductors (els de la UJI i jo mateix) hi ha molts trossets en anglès. Així que encara em queda feina.

Però la veritat és que n'estic molt content. I cost = 0 (servidor a part)