dissabte, 6 de setembre del 2003

Fa un parell de dies que Blogger m'està donant problemes per entrar. M'arriba un informe del seu servidor i no sé si estan d'obres o què. Finalment hi he pogut accedir.

Novetats:

1.- ja funciona perfectament l'arxiu RSS i el puc veure fins i tot des de l'IExplorer. Per a què serveix aquest arxiu? En el meu cas per a poca cosa. Però en webs on hi ha moltes novetats cada dia (tipus revista, weblogs, etc) com que els titulars canvien molt sovint un pot "sindicar" els titulars a un altra web. Això vol dir que un un lloc de la nostra web podem tenir tots els titualrs d'altres pàgines. Algunes d'aquestes sindicacions es fan a través d'un enllaç i apareixen directament en una pàgina web on un script de Java inscrusta les novetats. Per exemple la pàgina "quiosc" dels meus cursos incloïa novetats d'Octeto, 100cia, etc
Però allò realment nou i revolucionari, i on entra de ple l'RSS, són petits arxius en format XML allotjats al servidor que són llegits per programes específics, com ara Feedreader. És un programa gratuït en el qual un escriu les adreces dels arxius RSS que vol llegir regularment de manera que quan el programa està actiu visita regularment els llocs per veure quins canvis s'han fet en els arxius RSS dels titulars. Així estem constantment assebentats de les novetats.

2.- m'he apuntat a un curs de Linux d'Xtec. A veure si me n'acabo sortint i n'aprenc una mica perquè tinc tot el tema molt abandonat. Però és que fa mandra, acostumat com està un al sistema de finestretes, tornar a escriure a la línia de commandaments. Espero sortir-me'n.