L'avantatge d'aquest tipus de pregunta de qüestionari sobre altres formes de lliurar un treball personal al professorat i que aquest el corregeixi passen, sobretot, perquè permeten fragmentar les respostes de manera que sigui molt senzill respondre a cada apartat. Així són útils quan, per exemple, a partir d'un video que l'estudiant veu ha de respondre a tota una sèrie de preguntes que miren d'esbrinar el seu grau de comprensió d'allò que ha vist.
Des de la versió 2.5 de moodle tenim, a més, una nova eina que potencia aquest tipus de pregunta. Es tracta de pautar, de donar pistes i esquemes de resposta a aquestes preguntes que a vegades poden quedar massa generals i no ajuden massa a l'aprenentatge de l'estudiant. Aquesta eina consisteix en crear plantilles per a la resposta de manera que quan l'estudiant vagi a respondre no es trobi un espai completament net (que a vegades potencia la por al paper en blanc) sinó una bastida sobre la que construir la seva resposta.
Mireu si no és més fàcil respondre aquesta pregunta:
O bé fer un informe sobre un experiment científic:
Com podem fer aquestes plantilles? Res més senzill. Quan estem creant la pregunta de resposta oberta al Banc de preguntes hem de fixar-nos en l'opció Plantilla de resposta a la configuració de la pregunta:
En aquest espai hi podem posar el que vulguem: text, taules, imatges,... i el que hi posem és que després veurà l'estudiant quan vagi a respondre la pregunta. Bona idea, oi?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada