diumenge, 16 de maig del 2010

Bones experiències en eLearning

Aquest darrer trimestre al centre estem fent un seminari sobre allò que estem fent en els diferents mòduls i està donant bon resultat. Bones pràctiques que se'n diuen. Ha estat una cosa una xic improvisada a causa del retard amb què hem hagut d'acabar de planificar-lo i organitzar-lo (gràcies al treball d' @tallerbea), però està sortint prou bé i enganxa al professorat potser perquè es tracta d'experiències molt properes i que poden tenir una traducció immediata en la nostra tasca diària.

Vam començar amb una primera sessió, a càrrec d' @tinoserra i meva, sobre les novetats de l'ePortafolis i vàrem veure les possibilitats dels nous connectors de Mahara:
  • MyLearning (=El meu aprenentatge) que permet esbrinar i publicar l'espectre del nostre aprenentatge o les intel·ligències múltiples a través de les respostes  a un senzill qüestionari.
  • Europass: un connector que permet construir el Currículum Vitae europeu en format estàndard.
  • GoogleApps, un tipus de bloc que permet incrustar aplicacions de Google (calendaris o documents) en les vistes de l'ePortafolis.
La següent sessió un xic accidentada, a càrrec d'@abelcaldera i l'ajut de @dpinol1, va tractar sobre les línies temporals i les possibilitats dels mapes de Google i el GoogleEarth. Massa curta per les coses que hom pot fer, però un bon començament per descobrir-ho.

La tercera sessió va ser monogràfica sobre el treball en grup en l'àrea de mates i va anar a càrrec d'dpinol1. Ens mostrà el mòdul d'activitat Moodle "Tria grup" fet a mida per @albertgasset tot seguint les seves indicacions i desitjos. Es tracta d'una activitat des de la qual els estudiants trien el grup de treball on volen incorporar-se. Un cop tenim els estudiants en grups ja els podem plantejar treballs col·laboratius, en equip, competicions o recursos i/o activitats específiques amb l'ajut dels agrupaments. Tot això amanit amb l'entusiasme que dpinol1 posa en tot allò que fa va transformar una sessió de 2 hores en un sospir.

Anem per la quarta, una sessió coral a càrrec de @marionalinares, @mireia_m, @carmeduran,  @tinoserra i  @tallerbea on vam veure la importància del disseny  de les seqüències didàctiques i no tant dels materials, que queden en segon terme i en funció de les SD. També vàrem veure diferents formes de treball col·laboratiu per crear un revista, per exemple, o de com de satisfets queden els estudiants quan es publiquen les seves produccions orals o escrites.

Ens queda una sessió dedicada al tractament del vídeo i la imatge a càrrec d'@ialmazan i la de cloenda on, espero, sorgeixin idees força interessants per aplicar i generalitzar el trimestre que ve.

Dóna gust treballar amb gent així.