diumenge, 28 de maig del 2006

Mala sort amb l'Scorm

Divendres vaig tenir coneixement de l'escistència d'un programa, anomenat eXe, que és el se'n diu una "eina d'autor", és a dir, una aplicació que permet als autors crear materials didàctics per a la web sense necessitat de saber ni llenguatges de programació ni res. Simplement, clicant el tipus de recurs que es vol afegir tenim en un document text, imatges, animacions, preguntes de diferents tipus, etc.

El més destacable, però, és que la sortida d'aquests projectes pot ser o bé un conjunt de pàgines web, com ara els materials sobre Moodle que ha fet l'Aníbal de la Torre, o bé (i aquí és on més hi estava interessat jo) en format Scorm.

Així que em vaig descarregar el programari, me l'he instal·lat (està traduït al castellà) i vaig començar a treballar-hi tot fent un projecte molt senzillet sobre Moodle. Un cop fet el vaig exportar a pàgina web (el podeu veure tot fent clic aquí) y també a paquet Scorm. Vaig anar al meu Moodle, el vaig carregar i vaig fer-ne una activitat scorm per veure si funcioanava: No es pot trobar el fitxer. Primera desil·lusió.

No em vaig acontentar, però, amb aquest primer intent. Vaig anar a moodle.org, on sóc profe del curs Moodle en català, vaig penjar el paquet i torno a crear un activitat scrom. Nou desengany: tampoc funcionava.

Vaig estar tafanejant una mica pels fòrums de moolde.org a veure si trobava res i sí, hi havia una referència al wiki d'eXe però no hi he pogut entrar: el servidor els ha caigut.

Esperaré a dilluns a veure si hi ha més sort. De tota manera si algun valent/a vol provar al seu Moodle aquest scorm el trobarà a la portada del lloc o fent clic aquí.