dissabte, 27 de maig del 2006

Feedreader 3.01

Ha aparegut una nova versió, la 3.01, de Feedreader un lector de fonts RSS de codi lliure. Jo fa temps que utilitzava la darrera versió, la 2.9, d'aquest lector amb resultats molt satisfactoris: em permetia seguir la vida de diferents llocs amb més comoditat que no pas el Wizz RSS, una extensió de Firefox.

Doncs bé, em vaig baixar la darrera versió, la vaig instal·lar i quin desengany vaig tenir en veure que no hi havia versió catalana. Vaig estar tafanejant per la carpeta del programa (és de codi lliure) i vaig decobrir que els llenguatges quedaven enregistrats en fitxers XML. Així que vaig agafar el d'anglès i vaig començar a traduir-ne les cadenes. Però no funcionava, sempre em sortia la interfície en anglès.

Fart de fer provatures al final m'he decidit a canviar el llenguatge. He substituït l'UTF-8 per l'iso-8859-1 i ha funcionat a la primera. He quedat tan satisfet de mi mateix que m'he posat en contacte amb els pares del programa i els he adjuntat el fitxer de traducció al català. Suposo que l'inclouran al paquet, però de totes maneres jo me l'he penjat a la meva web per si algun pardillo el vol descarregar.