dijous, 7 d’octubre del 2004

Problemes amb LaTeX/Moodle

No hi ha manera de veure les equacions a Moodle. Primer perqè no sabia massa com anava, però ara m'¡adono que no és cosa meva sinó del servidor.

Recapitulem. Només instal·lar Moodle 1.4.1 vaig activar el filtre per TeX de manera que quan escrivís una equació en LaTeX (cosa del tipus $\frac{1}{3}$ es pugués veure la fracció 1/3. No anava, així que vaig plantejar el dubte als fòrums de Moodle en castellà i em van contestar que calien dos $$. Ho vaig arreglar, pero se seguia sense veure. Aleshores l'Eloy Lafuente em suggerí que podria ser un problema del servidor: l'script del filtre TeX crida una funció system que el servei de hosting té desactivada com a mesura de seguretat. Vaig trucar al hosting i em digueren que no ho canviarien, que podia canviar a un servidor "dedicat", és a dir, una màquina per a mi sol i això val una pasta.

Però un noi veneçolà contestà dient que ell havia canviat la variable system per shell_exec i li havia funcionat. Com que no sabia de què anava li vaig enviar un missatge particular demanant en quin arxiu, i em contestà l'endemà amb més informació. Vaig editar els arxius php però seguia sense funcionar. Torna a dir-li i em proposà, aleshores, un canvi en els permisos d'execució, passar a 755 execució total. Ho he fet però segueix sense funcionar.

Em sembla que fins que no canviï a un servidor propi no resoldré el problema.

Tot i així se m'ha acudit d'instal·lar un Moodle en local , obtenir les imatges i copiar-les. Ara que per a mi pot ser senzill, però pels altres massa complicat.