diumenge, 17 d’octubre del 2004

AbiWord

Abiword és un processador de textos senzill però potent. Tot allò que el 99% d'usuaris d'un conegut processador de textos de Hasefroch fan sservir ho trobem aquí condensat en molt menys espai i en codi lliure. Està traduït al català i funciona sempre. Té una sèrie de pluggins, que encara no he provat, tot just l'acabo d'instal·lar, que permeten llegir arxius amb extensió .doc però no gravar-los. El que sí permet és exportar a latex, docbook i documents de Palm pdb.
Ahir estava instal·lant-me el Flash i vaig pensar en Abiword. Així que vaig agafar el cd de Softcatalà i Palm.org i me'l vaig instal·lar: hi vaig afegir els pluggins i vaig estar mirant una mica els menús. Penso que hauria de ser el primer processador que aprengui a fer anar un nouvingut: és senzill, agradable a al vista i, sobretot, potent. Fa columnes, capçaleres i peus amb imatges, combina correspondència, etc. Què més se li pot demanar?
No té editor d'equacions, però, qui el fa servir? Que usi LaTeX!