dissabte, 23 d’octubre del 2004

més Moodle

Estava fart d'introduir a mà els nous usuaris a Moodle. I una tarda d'aquesta setmana, tot buscant una altra cosa, em va saltar a la vista una explicació molt senzilla i clara per introduir massivament usuaris a Moodle. Així que vaig fer una prova i va funcionar.

Es tracta de carregar les dades a la BD a partir d'un arxiu de text amb el contingut dels camps separats per comes. Fins ara partíem d'un full d'ecsel on, ordenadament, hi posàvem els continguts dels camps: així qualsevol ho podia fer sense necessitat de saber res de BD. Ara el que he fet ha estat canviar l'ordre de les columnes de manera que, un cop està ple, el deso com CSV separat per comes. Això no és altra cosa que un fitxer de text on els continguts queden (oh contradicció!) separats per punts i comes. Aleshores l'obro amb el bloc de notes i el deso directament com a txt, el torno a obrir, ara amb el wordpat, i substitueixo el punt i coma per la coma. Resultat: un fitxer de text amb els continguts separats per comes, que és el que jo volia.

I amb això me'n vaig a Moodle i en un no res tinc tots els nous usuaris carregats. Sembla complicat però ho és més d'explicar que no de fer.