dissabte, 16 d’octubre del 2004

latex2html i altres

1.- latex2html
Tenia el paquet latex2html instal·lat sota Hasefroch però no me n'he sortit de fer-lo córrer. Tinc les ordres del DOS tan rovellades que que no hi ha hagut forma. En canvi, vaig anar a Linux i va funcionar a la primera.

Què fa latex2html? Doncs ja ho diu el nom: transforma arxius tex de LaTeX en bonics html navegables. En realitat crea, tal com ho fa docbook, una carpeta amb una pàgina d'índex que duu a les altres pàgines, que són les seccions del document LaTeX i que, com un llibre electrònic, permeten moure's endavant, enrera o tornar a l'índex. Així fent un únic document se'n poden obtenir dos formats de sortida: un PDF d'excel·lent qualitat i un HTML.

Només hi ha un petit problemet: les icones em surten en anglès tot i que he vist que hi ha una traducció al castellà i una altra al català. Però encara no sé com es fa. I és que segueixo amb la meva mania de primer fer i després mirar el manual. Però si no ho faig així m'avorreixo.

2.- curs Flash a Xtec

Ho reconec: sóc reincident. Ja sé que vaig dir-me que enguany no faria cap curs telemàtic de l'Xtec però la carn és dèbil i he tornat a caure. Em vaig inscriure a un de Flash avançat i m'han acceptat. I avui començo. Hauré de refrescar tot allò que tinc oblidat però penso que, com sempre, me'n sortiré.

A destacar una mena de "campus" que a correcuita (com sempre) han muntat dins d'edu365.com A primera vista semblava un campus virtual tipus UOC però, vist amb més calma, és molt senzillet i, em pemso, corre sota Java com moltes altres coses d'aquest lloc. Per tant res a veure amb Moodle.

La idea d'aquests cursos és: materials enllaunats i comunicació a través de l'educampus; així no cal fer anar correus amunt i avall i permet al professorat deixar "avisos". Una mica pobre tot plegat.