dimarts, 18 de maig del 2004

OpenOffice i DocBook

Ho he aconseguit: obrint una plantilla d'OpenOfice anomenada “Docbook Template” que em vaig baixar del lloc web, i tot seguint les instruccions del l'article DocBook Filters - Read and write docbook xml using OpenOffice.org, al final he aconseguit editar XML-docbook de forma WYSIWYG.

M'explico: a partir de la plantilla editem un document d'OO normal amb les seves seccions i estils corresponents i, un cop el tenim fet, anem a Fitxer ->Anomena i desa i triem Docbook (simplificat)(xml). Fins auí m'havia funcionat, però em deia que hi havia un error d'entrada i sortida i no hi havia manera de fer l'exportació, només m'ho feia a XML però no a docbook. Però vaig canviar alguna cosa (no ho sabré mai) a la configuració del programa i ara ja va bé.

Avantatges? Molts. Puc obrir una document de word que ja tingui fet amb l'OO, copiar-lo a un document nou sobre la plantilla de DocBook, introduir les seccions i estils que calgui i desar-lo en format Docbook. Aleshores amb l'XML anem a Linux i fem allò tant bonic de db2html per obtenir un conjunt de pàgines web lligades entre sí que permeten la navegació com si fos un llibre.

Hi he de seguir treballant.