dimecres, 19 de maig del 2004

Arachnophilia

A més d'un amor fora de tota mida cap a les aranyes, Arachnophilia 5.2 és un editor de codi HTML net.
Estic tip del MSFrontPage que "embruta" el codi d'una manera de no dir. I no és solament el [meta name="generator"}], això seria el de menys. Tampoc és el tractament als caràcters estesos que apareixen al codi en lloc de les entitats (el fet que surti "ç" al codi font en lloc de "& ccedil;" pot fer que alguns navegadors mostrin malament la pàgina. Però el que ha omplert el got de la meva paciència és que cada cop que insereixo un trosset de text me l'envolta entre [span lang="es"][/span] tot i que li poso com a idioma per defecte el català. No me n'he sortit. Al final penso que té a veure amb la versió de Win que corre.

Total, que vaig provar l'OOWriter per editar codi, però queda a anys llum del que vull, només serveix per fer cosetes molt senzilles.

I ahir, navegant per un lloc de freesoftware vaig retrobar aquest nom. Ja fa temps que me l'havia descarregat i treballat amb ell i, al tornar-lo a veure, me'l vaig baixar i instal·lar. Avui m'hi he dedicat una mica i he traduit tots les menús i barres d'eines (la cosa més fàcil del món). Està basat en Java i totes les accions són macros que es poden editar, crear de noves, etc.

I no solament crea i edita un codi HTML molt net, és capaç d'obrir i editar quasi bé qualsevol arxiu de text (fulls d'estil RSS, script de java, de php, de perl, etc i LaTeX!!). Està molt ben acabat, és agradable a la vista i és còmode de fer anar; no és wysiwig però amb un sol clic t'obre el navegador, quasi tan ràpid com clicar la solapa a FP.

Ara el vull probar per fer la webquest amb què acabaré el curs de Mileto. Continuarà.