dissabte, 25 de setembre del 2004

Linuxshow

Dins dels actes que cada any organitza l'Ajuntament de Bcn per celebrar el meu aniversari (però que per no fer-me publicitat dissimula sota el nom de Festes de la Mercè) enguany ha muntat un stand sobre programari lliure, anomenat B Software, al capdevall del passeig de Gràcia cantonada Ronda Sant Pere.
Aquest matí m'hi he passat i hi havia tot d'ordinadors corrent sota Linux, un parell de membre de Catux i personal de l'Ajuntament repartint cd's de Catix i programari lliure en català de softcatalà-Palmcat . He demanat pel Linuxshow i, com que començava més tard, me n'he anat a fer un volt i mirar llibres. I després he tornat a veure el show.
Quina idea més bona la del Xavier de Blas amb el Linuxshow Consisteix en un show multimèdia: una presentació en panatalla acompanya la veu i l'explicació (divertidíssima) del Xavier que parla, dóna voltes, fa bromes i, molt important, fa jocs malabars, circ i mim. Tot un show. I mentrestatnt et va explicant perquè sí Linux i no programari captiu. Ens ho hem passat tots molt bé.

Parlant de programari lliure. Ahir vaig retornar al vell LaTeX per a fer una presentació de diapositives amb el pdfscreen. Vaig provar de treure el panell de navegació i posar a baix una barra molt senzilla amb només text, però em sortia en anglès.
Així que ni curt ni peresós vaig editar el fitxer pdfscreen.sty i després de buscar el punt on semblava que s'havia de crear la barra ho vaig traduir. Deso, executo i no va.
Torno a editar i, ara sí, sembla que trobo el lloc exacte. Deso, executo i... funciona! Amb programari captiu això no hagués passat mai.