diumenge, 8 de gener del 2006

Trebuchet a LaTeX

Al post del dia 2 deia que m'havia baixat un programet, anomenat MTFI o MiKTeX Font installer que, com el seu nom indica, facilita la ingent tasca d'instal·lar tipus de lletra True Type a LaTeX. Havia llegit alguna coseta sobre el tema, però ho veia tan complicat que sempre ho deixava. Però vaig veure el programet i les 4 passes amb les que feia la conversió i vaig pensar que seria interessant. I avui m'hi he posat.

He descomprimit el programet i he seguit al peu de la lletra les instruccions:
  1. copiar en un directori nou els tipus de lletra a instal·lar (en aquest cas la Trebuchet, una lletra sans serif que m'agrada molt)
  2. seguir les instruccions del programet, bàsicament Acceptar
  3. comprovar que tot funciona bé (ell mateix genera 3 fitxers de sortida(pdf, dvi i ps) amb tots els caràcters del tipus de lletra
  4. fer que un fitxer tex incorpori la lletra acabada de crear.
El darrer pas és el que m'ha donat més feina perquè no sabia com cridar la lletra.
Fins que he tornat al wiki de LyX on ho explicava, he seguit les passes, he escrit
\newfont{\trebuc}{ectrebuc}
i voilà! Un bonic document pdf amb la Trebuchet i generat per LaTeX. Això puja l'autoestima al més pintat.