diumenge, 25 de setembre del 2005

Tanta roba i tan poc sabó (i tan neta que la vull)

Una setmana de vertigen amb més feina de la que em puc acabar, i encara me'n busco més. Sort del cap de setmana llaaarg del que hem fruit els pixapins.
  1. ja tinc la bèstia roncant al nou servidor. No és cap meravella de màquina ràpida, potser perquè a casa tinc connexió per mòdem, però el programari, Moodle 1.5.2, és una bèstia parda. No és el mateix mirar-te-la com a estudiant o, fins i tot, com a profe, cal entrar com administrador per apreciar la potència del canvi. Nous temes (aparences), la missatgeria que va que bufa, seguiment dels fòrums, qüestionaris amb més possibilitats, més mòduls (HotPot de sèrie). En fin, una llista de sorpreses. El que no acabo d'entendre és perquè posen els "diaris" com obsolets. A mi sempre m'han agradat molt aquest tipus d'activitats online i les trobo molt interessants tant pels estudiants com pels profes. El que no m'ha agradat mai ha estat el nom, però en anglès ja era així: journal.
  2. cataLàTeX és tot un èxit, aquest mes de setembre estic batent el rècord de visites. I, cosa curiosa, la majoria provenen de Google. Gent que fa cerques (química, currículum, etc) i ve a petar a la meva web. En canvi de bitàcoles.net o catapings no en venen massa. Ara només em caldria una mica més de temps i publicar-hi articles més sovint. Aquest cap de setmana he estat llegint coses del fancyhdr i se m'han acudit un parell de cosetes. Però necessito temps per provar-les, posar-les a punt i publicar-les.
  3. ja tinc l'estructura del curs de Moodle. Em queda plantejar les activitats de cada setmana, posar-ho en net i parlar-ne amb els responsables. Però no m'ha quedat malament del tot.
  4. estic preparant les activitats del meu mòdul de ges i com més hi penso més m'animo. Potser serà molt complicat pels estudiants, però crec que si hi entren des d'un principi els pot anar molt bé.
  5. he de fer un mini-taller d'informàtica, que en diréen un rapte d'imaginació Perdem la por de navegar per Internet, a base de 4 sessions presencials i altres tantes d'autoformació. Ja tinc l'esquema del curs, també, i em cal posar-ho en net i llestos. Pot ser una cosa força interessant: acabaran tenint una pàgina web (un blog) i un correu electrònic (a edu365.com). I tot en 10 hores.