diumenge, 1 de maig del 2005

Experiments amb LaTeX

Molt a poc a poc, perquè el temps és un recurs natural escàs, vaig experimentant amb LaTeX.

Tenia entre mans un parell de coses i l'una ja l'he acabat i l'altra calcula a mitjans setmana. La que he enllestit ha estat el currículum vitae que amb LaTeX crea la classe europecv. Molt lograda. Vaig tenir un problema, però, que em va endarrerir i era que el fitxer de la classe que m'havia baixat era antic i el manual que seguia contenia opcions que a mi no em sortien ni a tiros. Així que després de donar-hi moltes voltes vaig aconseguir de CTAN la darrera versió de la classe i ara ja funciona tot. Fins hi tot m'he atrevit a entrar en el fitxer classe i modificar-lo tot afegint una nova dada a la informació personal: la pàgina web. És genial això del programari lliure.

L'altre projecte a mitges és el curs de LaTeX des de 0. Ja he creat la secció a CataLàTeX i tinc el tutorial a mitges. Em faltaven les imatges, que ara ja tinc i optimitzades i tot, però l'he d'acabar.

La idea és guiar en la instal·lació del programari i donar alguns consells pràctics que no surten al manuals oficials. La instal·lació sempre funciona, és després quan fem córrer el programa per primera vegada quan ens poden faltar paquets o fitxers. Doncs per aquí va la cosa.

Ah! Primícia informativa: molt aviat Xtec oferirà a profes i centres un espai web amb suport php i mysql. Ja era hora! :-D