dimarts, 28 de desembre del 2004

Deures de Nadal

Tinc una pila de coses per fer aquest Nadal però, com sempre, em costa de posar-m'hi.
En lloc d'obtenir una alta productivitat em dedico a repassar el vell LaTeX i trobar-hi coses noves.
Per exemple:
  1. el paquet ticket permet fer impressions de tickets, targetes, etc. S'hi poden incloure gràfics i el resultat és espectacular.
  2. el paquet refman és més que un paquet una classe (com la book o article). Es tracta d'un document tipus llibre (amb part, capítol, secció, subsecció, etc) però preparat per a fer manuals de referència i escrits amb línies curtes (però configutables) i amb un gran marge esquerre per fer-hi anotacions. Molt potent i atractiu.
  3. el paquet memoir és semblant a la classe book però més completa i actualitzada, ho porta tot inclòs: capçaleres/peus, distribució de la pàgina, etc. Val la pena llegir-se el manual en format pdf per la gran quantitat d'informació que inclou sobre formats, llibres, publicació, etc. Útil encara que no sapiguem res de LaTeX (ni ens interessi).
  4. el paquet schedule fa quadres horaris. He hagut d'adaptar-lo al català però ha estat fàcil. Hi hja un petit problema, però, que és que el dijous queda més amunt que els altres dies l'explicació? La macro calcula la distància entre les lletres dels dies i la línia, i com que la j baixa una mica...
  5. estic lliutant amb el tema de les lletres, no m'acabo d'aclarir amb les font de tipus 1, les PS, les metafonts, etc. De moment he aconseguit que si faig servir la bookman, per exemple, la sans-serif sigui l'helvètica (arial). I també he aconseguit que em surtin els símbols tipus dibuixet. Però va ser una bona feoinada que va incloure una actualització del programa MiKTeX que va funcionar molt bé.